استراتژی اقیانوس آبی

فرش ایرانی کالایی بی رقیب و پر فروش در لبنان

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱ ب.ظ

این جمله را وزیر گردشگری لبنان می‌گوید و در ادامه تاکید کرد هیچ فرشی در دنیا نمی تواند از نظر کیفیت کار و شکل و هنرمندی با فرش ایرانی رقابت کند. بعد از تحریم ایران و ممنوعیت صادرات فرش ایرانی به آمریکا که قطعا بزرگترین خریدار فرش ایرانی بود این صنعت کهن در ایران با رکودی عجیب دست و پنجه نرم می‌کرد و گرانی مواد اولیه تا ورود رقبای منطقه‌ای بر روی این صنعت گران فشار مضائفی وارد می‌کرد. حال این مصاحبه تسکین بخش خبر از ورود فرش ایرانی به بازارهای جدیدی می‌دهد.

"اوادیس کیدانیان" در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود تحریم‌ها، ایران در صنعت فرش و قالی همچنان در دنیا حرف اول را می‌زند و برخی تاجران ایرانی در زمینه صادرات فرش به لبنان فعالیت دارند؛ کالایی که اینجا از آن استقبال می‌شود و خریداران خود را دارد.

کیدانیان وزیر گردشگری لبنان ادامه داد: فرش کالایی است که ایران می‌تواند در دنیا آن را به رخ دیگران بکشد، به اضافه دیگر کالاهای صنعتی و کشاورزی و پزشکی که در آن بسیار پیشرفت کرده است و حتی این پیشرفت در مقایسه با کشورهای توسعه یافته جهان قابل توجه است.

او در مورد روابط گردشگری بین لبنان و ایران افزود: اکنون روابط گردشگری با جمهوری اسلامی ایران به روابط بخش خصوصی دو کشور و شرکت‌های گردشگری و حمل نقل محدود است که البته این شرکت‌ها انگیزه‌های تبلیغاتی لازم را برای گردشگری بین دو کشور ایجاد می‌کنند.

در توضیح این مطلب افزود: هیچ ارتباط مستقیمی در سطح وزارتخانه‌های دو کشور در بخش گردشگری وجود ندارد اما من برای حضور در دهمین نمایشگاه گردشگری به ایران دعوت شدم و در آنجا با بسیاری از مسئولان بخش گردشگری دیدار داشته و روابطی ایجاد شد که به مرور زمان پیشرفت داشته است.

کیدانیان گفت: روابط لبنان و ایران به خصوص در زمینه گردشگری قبل از جنگ سوریه در سطح بسیار خوبی بود و مجموعه‌های بزرگی از ایرانیانی که برای زیارت اماکن مقدس و مذهبی به سوریه سفر می‌کردند، از مرز زمینی به لبنان نیز می‌آمدند اما تعداد گردشگران ایرانی به لبنان بعد از جنگ سوریه به دلیل عدم امکان سفر به این کشور بسیار کم‌تر شده است.


وبسایت ایران تراول در مورد فرش ایرانی حدود 17 مقاله منتشر کرده که توصیه میکنم حتما مطالعه کنید.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱ ب.ظ
  • دیوید AL

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی