استراتژی اقیانوس آبی

بازار پر سود گردشگری با تمرکز بر گردشگر چینی

هم اکنون بازار سفر سودمند جهان با حدود ١٤٠میلیون گردشگر چینی(رتبه اول جهان)، متوسط اقامت ٧روز و هزینه بیش از ٣٠٠٠دلار در هر سفر با بیشترین خرید در اختیار این بخش از مردمان کهن زیست جنوب شرق آسیاست.

پیش بینی دپارتمان گردشگری چین برای سال ٢٠٢٠ خروجى١٨٠ میلیون گردشگر چینی و ٢٢٠ میلیون نفر برای سال ٢٠٢٥است.

جالب است که بیش از ٧٠درصد گردشگران چینی، گروهی و در قالب تور سفر می کنند، عمده ترین فعالیت آنان در طول سفر دیدار از جاذبه ها و یادمان های فرهنگی و هنری و تهیه عکس از یادمان ها، موزه ها و بافت های تاریخی است. آرامش و امنیت، آگاهی از مقصد و معرفی جاذبه ها توسط خود چینی ها به یکدیگر(بازاریابی دهان به دهان) مهمترین دلایل و ایجاد انگیزه برای انتخاب محل سفرآنان است، علاقمندند در طی سفر از چند کشور و مقصد گردشگری حتی برای چند ساعت دیدار و عکاسی کنند. مهمترین ضعف آنان عدم آشنایی به زبان انگلیسی و ترس از فقدان راهنما و یا مترجم چینی درکشور مقصد است.

لغو ویزا برای گردشگر چینی

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران می‌گوید دولت با لغو یک طرفه ویزا برای گردشگران چینی موافقت کرده است.

در صورت ابلاغ این تصمیم، چینی‌ها می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ایران سفر کنند.

ولی تیموی، معاون میراث فرهنگی، به مهر گفته است: "کارگروه مشترکی بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و وزیر امور خارجه شکل گرفت که به دنبال آن برنامه لغو روادید یک طرفه به هیات دولت ارائه و در نهایت مصوب شد و حالا باید فرایند ابلاغ آن طی شود تا به مرحله اجرا برسد."

جذب گردشگران بیشتر از چین یکی از اولویت‌های دولت ایران بوده است.

گردشگران چینی در ایران

براساس آمار رسمی ورود گردشگران خارجی به ایران در ۹ ماهه سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، حدود ۵۶درصد رشد داشت اما افزایش این آمار با از دست دادن ارزش پول رسمی ایران بی ارتباط نیست.

همچنین براساس آمار رسمی در بین ۱۰کشور نخست که بیشترین گردشگر را در این مدت به ایران داشته‌اند به جزء ترکیه نام هیچ کشور اروپایی دیده نمی شود و کشورهای عراق،‌ آذربایجان و افغانستان در رده اول تا سوم قرار دارند.
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹ ب.ظ
  • دیوید AL

نظرات  (۱)

سلام

خیلی جالب بود


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی