استراتژی اقیانوس آبی

پیاده سازی سیستم مدیریت عملکرد

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰۲:۵۰ ب.ظ

سیستم مدیریت عملکرد رویکردی سیستماتیک برای سنجش  عملکرد کارکنان است. این فرآیندی است که از طریق آن سازمان مأموریت، اهداف و مقاصد خود را با منابع موجود (مانند نیروی انسانی، مواد و غیره)، سیستم ها و اولویت ها تنظیم می کند.

چارچوب مدیریت اجرا، فرآیندی ثابت برای توصیف و انتقال بخش‌ها و وظایف، خواسته‌های اجرایی، اهداف و تنظیم نیازهای آن‌ها بین رئیس (مدیر) و زیردستان (کارگران) است. این ابزار کانالی است برای شفاف سازی اهداف و همچنین بهبود فرآیندهای کسب و کار از طریق روش ها و مکانیسم های مختلف.

شکاف‌های شایستگی، مهارت‌ها و دانش نیز از طریق این فرآیند شناسایی می‌شوند که می‌توان با ارائه آموزش، مربیگری و راهنمایی به کارمندان یا تیم‌ها در سطوح و تعیین‌های مختلف بهبود بخشید. نتایج را از طریق یک کانال و فرآیند مناسب بهینه کرد تا تضادها و نارضایتی‌ها را بین تیم ها یا کارمندان کاهش دهد. زیرا هر فردی در مورد انتظارات از نقش هر فرد روشن است و او تلاش خود را برای برآورده کردن استانداردهای عملکرد به کار می گیرد.

پیاده سازی سیستم مدیریت عملکرد کارکنان

هدف از پیاده سازی سیستم مدیریت عملکرد

مدیریت عملکرد کارکنان هدف کلیدی ایجاد سیستم مدیریت عملکرد سیستماتیک در یک سازمان است. شش هدف اصلی این سرورهای فرآیند در شرکت:

راهبردی 

سیستم مدیریت عملکرد ابزاری است که باید با هدف کلی سازمان و از طریق اهداف بخش و اهداف فردی همسو باشد. به عبارت دیگر، اهداف استراتژیک سازمان باید با هر فعالیت انجام شده توسط هر بخش یا کارمند مرتبط باشد.

اداری

سیستم مدیریت عملکرد همچنین عامل تعیین کننده ارتقاء، تنزل، افزایش حقوق، جابجایی و خاتمه کارمندان است. این سیستم امکان شناسایی کارکنان مجری، ناکارآمد یا کم کار در یک سازمان را فراهم می کند. شایستگی شایستگی و سطح مهارت کارکنان را دارد. از این رو، نقش اداری را نیز به وضوح تعریف می کند و از تصمیمات مدیریت پشتیبانی می کند.

ارتباط

این کانال ارتباطی مؤثر برای اطلاع رسانی به کارکنان در مورد اهداف، مسئولیت های شغلی، محصولات کلیدی و استانداردهای عملکرد است. علاوه بر این، همچنین یک روش ساختاری برای نشان دادن زمینه های کلیدی بهبود مورد نیاز کارمند به منظور بداهه سازی عملکرد خود است. به عبارت دیگر، بستری را برای یادگیری و آموزش مهارت ها و دانش برای عملکرد و نتایج بهتر فراهم می کند.

رشدی

این روش ساختاری برای برقراری ارتباط با بازخوردهای مثبت، مناطق بهبود و برنامه های توسعه است. مدیر می تواند از روش های مختلفی مانند آموزش، راهنمایی، مربیگری و غیره استفاده کند و اعضای تیم خود را برای عملکرد بهتر به کار گیرند.

نگهداری سازمانی

سیستم مدیریت عملکرد معیار سنجش دستاوردهای کارکنان، بخش ها و سازمان ها و ارزیابی شکاف های عملکردی از طریق ابزارها و تکنیک های مختلف است. از این رو سلامت سازمان و استانداردهای عملکرد آن را حفظ می کند.

مستندات

بررسی‌ها، بازخوردها و فرم‌های مدیریت عملکرد باید به‌طور دوره‌ای توسط هر سازمان ثبت و نگهداری شود. آنها را قادر می سازد به آینده نگاه کنند، اهداف جدیدی را تعیین کنند، نیازهای توسعه ای را طراحی کنند، برنامه های آموزشی و یادگیری را طراحی کنند ، و پیشرفت شغلی کارکنان و بخش را داشته باشند. از این رو به هدایت نیازهای سازمانی به سمت اهداف مطلوب کمک می کند.

 

سوالاتی که در جلسه ارزیابی عملکرد باید از مدیرتان بپرسید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰۲:۵۰ ب.ظ
  • دیوید AL

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی